Víte, co se prodává v obchodě v naší ulici? Je mi jasné, že to v naprosté většině případů ani netušíte. Nevíte dokonce ani to, kterou ulici mám na mysli, nemáte ani potuchy, zda tu vůbec nějaký obchod je, natož abyste věděli, co se v něm nabízí a za jakých podmínek. A to znamená, že do tohoto obchodu, který v naší ulici skutečně stojí, zřejmě nikdy nepřijdete. A nenakoupíte si tu, i když by to pro vás možná mohlo být výhodné. Zkrátka nemáte potuchy o tom, že byste sem mohli zajít, a tak nakupujete někde jinde, u nějaké té konkurence.
Proč to píši? Vlastně hlavně kvůli tomu, abyste si uvědomili, jak to chodí. A to nejen v našem reálném světě, ale i na internetu. Abyste si uvědomili, kolikrát vám jenom unikají nejrůznější nabídky, jež by mohly být právě pro vás ideální. A kolikrát třeba unikáte i vy svým zákazníkům, pokud jste internetovými podnikateli vy sami.
S podnikatelskými weby je to totiž stejné jako s klasickými kamennými obchody a dalšími provozovnami. I ty musí být nejprve nalezeny veřejností, i ty musí být navštíveny, aby byla naděje na to, že tu nakonec někdo utratí i nějaké peníze za zde předkládanou nabídku. A i takovým webům se stává, že se někdy nedostanou lidem třeba vůbec na oči. Protože je něco nabízejících webů na internetu spousta, a mezi tím vším se kdejaká nabídka lehce ztratí.
A co dělají internetoví podnikatelé, aby to nepotkalo zrovna jejich web? Co tito dělají, aby byli lehce k nalezení a mířilo k nim tedy dost návštěvníků a potenciálních zákazníků? Ano, sázejí na optimalizaci pro internetové vyhledávače.
Jsou to totiž právě vyhledávače, které rozhodují o tom, co lidé na internetu najdou a co už ne. A přednost tu mají weby, které jsou podle vyhledávačů co nejdokonalejší. Takže se musí nejeden web optimalizovat, tedy zdokonalit tak, aby se vyhledávačům ‚líbil‘. Protože teprve pak získá jeho odkaz dobré umístění a lidé si na tento web najdou cestu.