Jednorázový úspěch působí matoucím dojmem a vytváří iluzi, že SEO optimalizace může být jednorázovou investicí, kterou není třeba opakovat. Nárůst návštěvnosti je přesně to, co si firmy přejí a pokud se tento efekt dostaví co nejdříve, jsou s odvedenou prací spokojené.
Výsledky jsou v takovém případě ale zpravidla jen dočasné a postupem času se vrátí návštěvnost zpět do starých kolejí.
Firmy, které tvrdí opak svému odvětví buď nerozumí, nebo zákazníka úmyslně klamou. Úspěch SEO optimalizace totiž závisí na dlouhodobé strategii a výsledky se dostaví jen tehdy, kdy jsou dodržovány pravidla a postupy v dlouhodobém měřítku.
Staré zvyky umírají ztěžka
V případě, že není stanovená dlouhodobá strategie a klient se zaměří na jednorázové řešení, staré problémy a zvyky se velmi rychle objeví zpět a vrátí web do stejné fáze, v jaké byl před „SEO zázrakem“.
Je těžké, popsat důležitost dlouhodobé SEO optimalizace a dobře zvolené strategie. I tak si ale můžeme zmínit několik principů, které přináší úspěch.
- Využití dat z vyhledávání a analýz pro zvolení strategie
- Web musí být zaměřen na pohodlí návštěvníka a nabízet přehledné uspořádání i dobrou strukturu
- Vyřešení všech kritických problémů, které ovlivňují jak uživatele, tak i hodnocení
- Následování nejlepší SEO postupů, které jsou zaměřené na internetové obchody
Nejdůležitějším krokem je ale uvědomit si, že SEO optimalizace není jednorázovým procesem, který můžete vyškrtnout ze svého seznamu povinností. Jedná se o dlouhodobý proces, který je třeba kontrolovat a věnovat mu dostatek pozornosti.
Vývoj zvolené SEO strategie
Představte si, že jste implementovali všechny principy pro úspěšnou SEO optimalizaci a dostavily se první výsledky v podobě zvýšené návštěvnosti. Pokud v tomto bodě svou snahu zastavíte, přijdete o nové možnosti, které by výsledky SEO ještě zlepšily a zároveň ztratíte schopnost identifikovat a řešit problémy, které mají vliv na hodnocení vašeho webu.
V opačném případě, kdy ve své strategii pokračujete, můžete získat mnoho nových možností, jak zvýšit návštěvnost a zároveň snadno identifikovat problémy a najít pro ně řešení.
Kromě toho se Vám otevřou dveře v mnoha dalších oblastech vaší webové stránky a získáte tyto benefity:
- Získáte přehled o tom, jak odpovídá obsah vašeho webu požadavkům uživatelů a můžete ho podle toho změnit
- Zjistíte, co návštěvník na webu očekává, a můžete webovou stránku těmto potřebám přizpůsobit
- Problémy, které se na webu objeví, můžete vyřešit již v počáteční fázi a vyhnout se tak dopadům na hodnocení ve vyhledávání
Monitorování pomáhá zlepšit strategii
Následkem dobře zvolené strategie a dodržování osvědčených postupů poroste návštěvnost vašeho webu, což Vám nabídne skvělou příležitost, sledovat chování uživatelů a analyzovat jejich potřeby.
Například pokud návštěvníci často hledají „z vrchu plnící pračka“, je zjevné, že mají jen omezený prostor.
Této informace můžete využít a u produktů napsat, proč je „z vrchu plnící pračka“ tak výhodná a že nabízí úsporu prostoru. Odpovíte tím přímo návštěvníkům a ti budou s výsledkem spokojení.
Návštěvníci internetových obchodů často prochází mnoho obchodů a vybírají mezi velkým množstvím produktů. Pokud dokážete odpovědět na ty správné otázky, můžete je přesvědčit o koupi právě ve vašem e-shopu a to pomocí analýzy jejich potřeb a chování.
SEO pomáhá s lepší spoluprácí
Nejen, že SEO optimalizace pomáhá se zvýšením návštěvní webu, také může pomoci se spoluprací mezi jednotlivými týmy uvnitř společnost. Správně provedené a úspěšné SEO totiž vyžaduje účast mnoha oddělení a bez jejich dobré komunikace nemůže strategie fungovat.
Úspěchy se nemusí dostavit v prvních dnech nebo týdnech. V dlouhodobém provedení ale svoje výsledky přinesou a promítnou se od návštěvnosti celého webu.