Ať už se vaše CTR zlepšilo nebo zůstalo to samé, jsem si jist, že budete těmito statistikami nanejvýše znepokojeni.
Na druhou stranu, GOogle v květnu oznámil nové bohaté výsledky vyhledávání ve formě Často kladených otázek v rámci stránky s výsledky vyhledávání.
Tohle je v souladu s tím, co zjistil FIshkin, což je bezesporu snaha udržet uživatele na stránce s výsledky vyhledávání tím, že nabízí GOogle odpovědi přímo na svém vlastnictví. Také je tu celá škála možností v SEO komunitě, jak se poprat s tímto celým problémem.
Někteří hlásí, jak moc se jim tyto nové funkce strukturovaných dat líbí, zatímco jiní se obávají o ztrátu kliknutí.
Řeknu vám proto hned, kde si stojíme a doufám, že má případová studie přinese více světla na celé FAQ schéma.
Tohle není žádn Jak-na-to příručka o budování FAQ bohatých výsledků (můžete se pro tyto účely obrátit na oficiální dokumentaci Google).
Výhoda 1: zlepšení organického CTR
Ještě předtím, než se zakopeme do detailů mé případové studie, pojďme zhodnotit, jak se zlepšil poměr prokliknutí se schématem FAQ.
Pokud vyhledáte termín „Jak navýšit vaše CTR“, určitě najdete nejrůznější nápady, které jsou ale již zastaralé. Některé z nich mohou fungovat i v roce 2019, ovšem jiné mohou být naprosto neužitečné.
Tady jsou některé typické návrhy na zlepšení:
- Zlepšete titulky stránek
- Zlepšete strukturu URL adresy
- Zlepšete meta popisky
Problémem s těmito návrhy na zlepšení je ten, že pokud se již nyní nehodnotíte na TOP třech organických pozicích, je to rovné (nebo skoro rovné) hodnocením se na stránce 2 výsledků vyhledávání.
Zamyslete se nad tím, na stránce s výsledky už nyní máme čtyři placené reklamy na samém vrcholu stránky, které zabírají skoro všechno místo, poté máte místní balíčky a pozice JEDNA může být konečně viděna na horizontu.