Když má někdo svůj nejspíše podnikatelský web, nejednou si ho optimalizuje nebo ještě lépe nechá optimalizovat od profesionálů. A určitě tak nečiní jenom pro zábavu, už jenom proto, že se za takovou optimalizaci odborníkům platí, což by nikdo bez určité protislužby nečinil.
Někdo takový sází třeba na vytváření zpětných odkazů, tedy na linkbuilding, někdo si tu formou copywritingu nechává psát lepší texty, než jaké by si dokázal vytvořit sám, dotyčný si tu nechává prozkoumat a pak i navrhnout a změnit klíčová slova za lepší. Někdo si nechává technicky upravovat web a někdo si pro tento nechává zařídit propagaci. To jenom tak namátkou. A proč tak činí? Především proto, aby měl na svém webu větší návštěvnost.
Ano, o návštěvnost u optimalizace pro internetové vyhledávače neboli SEO jde. Optimalizují ti, kdo mají na svých webech nedostatek návštěvníků, a činí tak proto, aby jich tam měli víc. Čehož se dá obvykle optimalizací dosáhnout. Pokud je tato tedy kvalitní, pokud nejde o nějakou její nezdařilou imitaci, která by někdy mohla dokonce víc uškodit než prospět.
Jak to funguje? Princip vychází z toho, že dnes lidé hledají to, co potřebují na internetu najít, s pomocí vyhledávačů. A protože internetové vyhledávače nabízejí požadované nabídky podle toho, nakolik jim připadají dokonalé, jde u optimalizace o to, aby jí byl web, který má být podpořen, zdokonalen podle požadavků takových vyhledávačů. Což vede k tomu, že jsou (zdánlivě) dokonalejší weby nabízeny hledající veřejnosti efektivněji, a je tak dostatek těch, kdo sem zavítají. A tím pádem tu třeba i utratí nějaké ty peníze.
Kdo si nechá svůj web optimalizovat, ten má prostě lepší pozici mezi odkazy, které nabízí internetové vyhledávače lidem. Tedy pokud je taková optimalizace provedena pořádně. A protože není zákazníků snad nikdy dost, optimalizuje se i u nás jako o závod. Protože chce každý se svým byznysem uspět. A jinak než s touto podporou by to nemuselo nikdy vyjít.